Sunday 16 September 2012

Karya 10 Ringgit

Assalammulaikum!

Apakah anda pernah fikir duit sepuluh ringgit dijadikan sebuah karya sains fiksyen? Seolah filem transformers? Ya, itu lah tugas saya untuk menulis karya tentang 10 sepuluh ringgit ini. Saya masih terkial-kial dan merenung memikirkan sebuah jalan plot yang menarik dan jitu! Cewah.

Fikir dan fikir. Bagaimana ya? Projek penulisan ini adalah tugasan diberikan oleh penerbit bebas kepada saya dan menyiapkan dalam tempoh dua minggu. Ia sebuah cerpen lima muka surat jadi tidak begitu memeningkan kepala sehingga mahu pecah.

Kalau mengikutkan imiginasi memang boleh tetapi bagaimana dengan logik dan rasional pula? Kalau mengikut filem transformers pun masih tidak logik, kan? Sebab tiada bukti tentang wujudnya makhluk yang ada diluar angkasa sana ada autobot! Jadi, saya berpendapat, saya akan hentam sajalah!

Haha! Baik, sekian terima kasih!

Assalammulaikum!

No comments:

Post a Comment