Friday 14 September 2012

Mencari Bulat-Certot

Aku diganggu oleh akal aku sendiri dengan persoalan demi persoalan yang berlegar dan meraba keseluruhan tubuh aku sehingga ia bergerak dengan sendiri untuk mendapatkan sesuatu yang aku sendiri tidak pasti. Kepastian yang lemah dan aku pula berani bertanya pada mereka yang berlatar belakang pendidikan formal serta pengkhususan di universiti dipelajari oleh mereka pada pendapat aku mungkin boleh menyelesaikan masalah selama ini mengorek akar-akar pendirian aku selama aku hidup.

Langkah aku berhenti, berhenti seketika merenung kembali persoalan itu dan kembali melihat fahaman atau anutan ilmu yang dipegang para ilmuwan yang aku ingin bertanya. Aku hampir pasti sekiranya aku bertanya soalan yang sama di rumah yang berbeza yang ternyata berdiri rumah itu kerana tiang-tiang yang menyokong tubuh dan atap rumah, juga berbeza juga ukuran, jenis kayu, konkrit, acuan, dan jenis bahannya.. Aku mungkin akan memperolehi jawapan yang berbeza malah ada juga menentang sekiranya aku mengajukan pendapat-pendapat dari rumah orang lain.

Persoalan aku bukanlah berat sehingga memainkan kesan yang besar pada negara. Sedangkan negara aku tinggal dan hidup, masih bergelut dengan hidup atau mati kerjaya mereka sebagai Ahli Politik. Tetap juga aku gagahkan dan aku mula mencari alamat dari rakan-rakan yang kerap melawat mereka di rumah, universiti, atau juga di hotel.

Aku bertemu seorang lelaki yang tua duduk di kaki lima. Mata dan kepala merenung kearah seorang wanita bergaya menayangkan bentuk punggung yang bulat serta bahagian badan yang kecil tetapi bengkok kebelakang dengan rambut yang bebas dipukul angin. Soal akal aku pasti lelaki tua itu ada rasa ingin bersama para wanita seksi seperti Ferrari.

"Kenapa suka pandang wanita seksi saja. Sudah lama tidak merasa? Ambil 50 ringgit ini dan rasa wanita Fillipina. Boleh tahan juga dari wanita Indonesia yang kadangkala bau badan mereka tidak menyenangkan."

Lelaki tua itu hanya senyum. Tidak mengendahkan duit yang aku berikan padanya.

"50 ringgit mana cukup saudara, wanita melayu belum tentu dapat, apatah lagi wanita Russia."

"Memang betullah sangkaan saya yang kamu suka mendapatkan khidmat pelacur. Kalau begitu, mengapa tidak kahwin saja."

Lelaki tua itu ketawa kecil. Mengusap lembut bulu janggut lebatnya perlahan seolah seorang ilmuwan sedang menyelesaikan masalah umatnya.

"Jangan kata pada aku kenapa aku tidak mahu kahwin. Kata pada pelacur itu mahukah mereka berkahwin?"

"Siapa pelacur itu?"

Lelaki tua itu mengeleng-geleng kepala diringi hembusan nafas berbaur hanyir dilepaskan di hadapan aku.

"Perempuan yang berpakai seksi seperti Lamborghini itu. Punggung dan badannya sungguh mengancam."

Senyum aku kelat. Dan tidak mahu membazirkan masa aku bertanya,

"Mengapa kamu sama dengan sebuah kereta exotik?"

"Exotik ia mahal, sekiranya sudah lama masih ada peminat mencari kereta itu. Sedangkan perempuan itu  memang sekarang nampak mahal jika melihat dari badan dan punggungnya. Tapi sekiranya sudah tua siapa mahu jadi peminatnya? Melainkan penafsu mencari dia."

"Jadi kamu minati perempuan tadi itu?"

"Sudah tentu, aku penafsu, dan aku suka perempuan punggung bulat."

"Semoga kamu tidak menjadi perogol."

Lelaki tua itu senyum kemudian memandang aku berwajah kosong.

"Sebab itu aku duduk di kaki lima, tiada siapa mahukan menjadikan aku sebahagian keluarga mereka," Lalu lelaki tua itu memberi aku sekeping kad. Pada pengamatan aku, mungkin sekeping kad perniagaan.

Aku membaca isi kad itu.

Perogol Upahan.
Rogol bini orang, anak dara orang, janda berhiasan.
Sekiranya tidak lawa perlu bayar lebih sebagai ganti nafus tidak selera.
Pengalaman pernah merogol (34) bini orang, (56) anak dara orang, (13) Janda, dan (123) Perempuan Tidak Lawa.

Aku berkata, "Kau memang celaka."

Lelaki tua itu ketawa berkekeh-kekeh bersungguh-sungguh.

(Tamat)

Mood: Thriller (Walaupun tak jadi.)
Sumber :Cerita dari orang pernah melaluinya.




No comments:

Post a Comment