Saturday 21 July 2012

Untuk Mereka Yang Bersedih


Untuk Mereka Yang Bersedih.

Sedih,
Perkataan yang sering diucapkan.

Tapi jangan bersedih, aku mengerti
kesakitan, kekurangan, penderitaan, walaupun
aku hanya merasai kekurangan tidak lebih.

Lalu aku menutupi kekurangan itu dengan mengingati kesyukuran.
Kerana aku tahu, tiada kesakitan atau penderitaan aku tanggung.
juga sekiranya ada orang lain senasib denganku, mereka ada kelebihan apa mereka tidak ketahui.

Jangan bersedih,
Rasa syukur mengubatnya. Walaupun aku tidak dapat aku hajatkan,
Tetapi aku syukur, kerana ada lebih besar aku perolehi,
iaitu kesihatan.

Aku miliki fizikal yang cukup dan akal yang waras.
Lalu aku boleh berkerja keras untuk mendapatkan beras.
Dan semuanya itu beres.


Jangan bersedih....

No comments:

Post a Comment