Friday 13 July 2012

Ya Allah.


Saya akan bertahan,
Saya akan melindungi impian saya.

Saya punyai impian, dan saya akan lindungi impian saya.
Saya punyai impian setiap bangsa saya di tanah air ini.
Saya punyai impian agama saya mahukan.
Saya punyai impian ilmu saya ingin miliki.
Saya punyai impian keluarga saya melihat.
 
Saya menjaga impian saya.

Kesungguhnya aku kesunyian di alam mengejar impian. Tiap malam aku menangis, tidak tahu mengapa dan kenapa. Aku lemah, seperti terus jatuh seperti tiada tanah. Sayap-sayap aku sakit untuk terbang. Dalam kesunyian aku menaip, membaca, menjalani kehidupan dan tidak mengolongkan diri seperti anak muda yang lain. Aku kesunyian setiap malam aku menangis. Aku menangis dengan air mata penuh keikhlasan. Tidak ada siapa ingin dengar keluhanku dan rasa sunyi alam aku. Menghadap facebook mencari teman berbicara, tetapi kadang-kadang menguris hati aku, menunjukkan mereka kelompok kebanyakan, dan aku di luar lingkungan itu. Aku sedar tiada siapa manusia mendengar keluhan hati aku, dalam aku menangis dan mengigil melepaskan tekanan, aku tahu DIA mendengar keluhan.

Siapakah aku untuk DIA mendengar? Hari demi hari keburukan aku DIA melihat. Adakah DIA mendengar segala masalah dan tekanan aku mengejar impian? Adakah taubat aku DIA terima pada masa silam dan kini? Aku rasa hina di sisi-NYA. Hanya meminta padan-NYA apabila aku rasa susah.

Aku menulis ini dalam tangisan. Aku tidak pasti, adakah DIA mendengar segala masalah, tekanan dan kesunyian aku?

Ya Allah, Ampunkan dosa aku.
 
 

No comments:

Post a Comment