Saturday 21 July 2012

Selamat Berpuasa Dan Sayembara Penulisan.

Assalammulaikum!

Selamat berpuasa kepada semua muslim di dunia ini. Harap kita memenuhi dalam bulan mulia dengan amalan-amalan soleh! 

Blog ini sudah lama tidak dikemaskini. Saya sedang berusaha menghabiskan bahan bacaan saya atau rujukan novel-novel dari penulis mapan. Tetapi dalam pengembaraan dunia imiginasi melalui pembacaan, idea selalu mengekori saya dan memeluk dengan penuh keeratan. Jadi, muncul idea di dalam benak saya. Ada sedih, ada juga yang gembira. Idea awal untuk cerpen akan datang.

Bukit Langit Cerah- Tema kesyukuran.
Mat Telek-Tema berfikir dan pengurusan.
Mereka Yang Gembira- Tema kesyukuran kesedaran.

Di samping itu, saya ingin maklumkan mengenai Sayembara. Tahun ini sahaja, sudah ada tiga Sayembara penulisan.
 
1) ITBM-PENA-BERITA HARIAN. Klik sini
 
 2) Sayembara Menulis Novel Citra Malaysia-DBP Klik sini (FB)
 
3)Sayembara Penulisan Cerpen Pendek-Anjuran Akademi Hero sempena Aidilfitri. Klik sini
(Sifu penulisan saya yang jadi juri. :D)
 
 Banyak boleh kita sertai. Jadi mana pilihan anda?

Baik, selamat berpuasa. Terima kasih kerana menyokong saya menulis! :D

No comments:

Post a Comment