Monday 4 June 2012

Berguru.

Assalammulaikum!

Sudah lama saya tidak mengemaskini blog ini. Mohon maaf pada sesiapa yang mengikuti perkembangan blog saya. Saya bukan menghilangkan diri. Dulu beberapa minggu lepas saya sibuk belajar teknik-teknik penulisan. Tapi saya gagal. Bukannya gagal teruk. Maksud saya di sini, saya tidak berjaya meningkat tahap penulisan saya.

Bahan-bahan belajar pun hanya pada buku. Tidak bertanya kepada guru. Jadi, saya telah menyertai kursus penulisan novel kreatif online. Kursus ini saya harap dapat membantu saya selaku penulis sepenuh masa. Hari ini 4 jun 2012 adalah hari pertama. Boleh tahan, tapi saya tidak puas. Bukan tidak puas perkhidmatannya. Cuma ilmu itu saya tidak puas. Sedikit sahaja hari ini. Mahu banyak!. Hehe.

Saya mahu menyedut sebanyak mungkin ilmu yang ada pada guru saya. Harap dapat baiki lagi penulisan saya. Untuk itu, saya cuba menulis puisi-puisi. Hnaya mencantikkan blog ini. :D.

Segala memang mencabar. Untuk bertahan di dunia penulisan ini. Bukan orang menghalangnya. Batin ini terasa sepi. Itu sahaja. Tapi tidak mengapa. Sejarah pernah berkata "Kita bertahan, kita berjaya!"

No comments:

Post a Comment