Saturday 11 August 2012

Oh, Novella

Assalammulaikum,

Di bulan Ramadan yang mulia ini Allah perkenankan doa saya, alhamdullilah. Banyak projek penulisan saya dapat pada bulan yang mulia ini. Pertama sekali, saya dan rakan penulis saya mahu bekerjasama untuk menghasilkan sebuah novel!

Kenapa saya bersyukur? Pertama ada rakan penulis mahu bekerjasama dengan saya, itu yang saya minta padaNYA. Kedua memang saya suka bekerjasama dengan beliau, sebab beliau penulis yang baik, penulisan saya tidak baik sangat berbanding dengan beliau. Sinopsis saya ada, kita akan menbahagikan kerja masing-masing. Wah! Tidak sabar mahu menulis ini.

Berkenaan cerpen TulisNovel.com semakin mendesak untuk disiapkan. Salah satu cerpen merdeka muzikal!
Bagaimana sebuah cerpen ada muzikal? Ia sebenarnya tidak perlu buat drama pentas dan menjadi pelakon, hanya meletakkan link lagu kemerdekaan di youtube serta lagu dan penulis liriknya. Sesungguhnya memikirkan idea yang terbaik itu yang memakan masa, walaupun sebenarnya tidak. Alhamdullilah. Syukur kepada Allah Yang Maha Besar.

Sinopsis masih dalam benak dan akan digugurkan dalam masa terdekat. Siapa penulis yang menghasilkan novel bersama dengan saya? Biarlah rahsia....kehkehkeh.

Walaubagaimanapun, kita tinggalkan perkara itu, rakan penulis saya semasa MPR 2012 karyanya sudah tersiar di TulisNovel.com dengan menyertai Sayembara Penulisan Certot Humor Raya Anjuran Akademi Hero. Tahniah Muzammil Rahim!

Kala Ramadan Kutemu Karim-Muzammil Rahim 

Sekian, terima kasih. :D
Assalammulaikum!


2 comments:

  1. Semoga dipermudahkan oleh Allah. :)

    ReplyDelete
  2. Hehe, Terima kasih Tuan Jamal Ali. Semoga doa Tuan itu diterima Allah. Amin. :D

    ReplyDelete