Tuesday 24 April 2012

Cinta Saya Pada Mellisa


Impian mahu berkahwini wanita berpurdah dengan akhlak yang baik adalah impian saya. Sungguh indah jika memiliknya. Saya suka wanita seperti kerana buat saya tenang dan bahagia. Nama saya Awi. Seorang kaya-raya.Bekerja sebagai pelabur. Pelabur hartanah lebih khusus lagi. Bidang ini memang penuh keuntungan jika tahu cara.


Saya asyik memikirkan fasal wang dan wang sehingga saya tidak sedar saya perlu hidup bersama seorang wanita. Ya,wanita impian saya. Bagaimana saya mahu mengahwininya sedang saya tidak lah baik sangat. Tapi sudah jodoh. Allah makbulkan permintaan saya setiap kali saya solat tahajjud meminta pada-NYA saya mahu miliki pasangan wanita impian saya. Sungguh tenang jiwa saya.


Mellisa. Isteri saya. Ya,sudah tentu memakai purdah,baju longgar,seluar slack hitam,dan tudung hitam yang labuh, itu lah pakaiannya setiap hari. Semasa saya nikahinya pertama kali saya menyentuh tangan wanita selain ibu,makcik,saudara perempuan dan adik-beradik perempuan. Lembut tangannya. Sejuk sekali lagi hati ini. Jadi pada hari-hari berikut saya hidup bersamanya.


Tetapi hari ini tidak,saya merajuk dengannya. Semalam saya balik lambat kunci rumah tertinggal di rumah. Jadi saya ketuk pintu untuk memasuki rumah tetapi Mellisa tidak membukannya. Hati saya sakit. Sabar sahaja dengan wanita ini. Sudah beberapa kali saya ketuk dan menjerit akhirnya Mellisa sedar dan membuka pintu rumah. Mellisa melihat saya. Saya merajuk,saya tidak pandang wajahnya.


Pada malam itu juga saya tidur di luar. Mellisa cuba memujuk saya. Tapi saya tidak endah pujukan itu. Mellisa rasa bersalah sangat. Memliki akhlak yang mulia dan didikan agama yang cukup beberapa kali Mellisa meminta maaf kepada saya.


Saya sekali lagi buat tidak endah. Mellisa mahu saya tidur di bilik. Katanya jika saya tidur di luar hatinya rasa sangat bersalah. Saya diam sahaja. Akhirnya Mellisa hilang semangat untuk memujuk saya. Mellisa naik ke biliknya menyediakan saya batal dan selimut berikan kepada saya. Baik sungguh isteri saya ini. Rasa sangat dihargai.


Semasa Mellisa menyediakan selimut dan batal saya. Mellisa sekali lagi memujuk saya. Saya buat tidak endah. Akhir, Mellisa meminta izin supaya dia tidur ruang tamu bersama saya. Saya tidak mengizinkan. Saya suruh dia tidur di biliknya. Isteri saya akur. Mellisa seorang sangat taat dengar arahan saya. Bertambah suka lah saya.


Paginya, Mellisa menyediakan sarapan untuk saya. Saya tidak mahu bersarapan sakit hati semalam masih lagi terluka. Isteri saya pujuk lagi.Beberapa kali Mellisa memujuk saya makan makanan yang dia sediakan. Saya tidak mahu juga dengan hati keras. Mellisa pujuk lagi. Akhir saya makan,tetapi dengan syarat dia mesti suapkan saya.

"Boleh, suapkan abang sebagai hukuman semalam."tawa saya

Mellisa setuju. Dia menyuapkan saya tanpa banyak tanya.

"Sedap, abang?"ucap manja Mellisa.

"Sedap." jawab saya. Saya rasa dunia ini saya yang punya.

"Abang mahu air."ucap saya.

Mellisa beri saya minuman. Saya meminumnya.

"Kenapa tawar ini?.Tidak sedap lah"ucap saya marah sedikit saja.

Mellisa jelas pelik. Mellisa  cuba merasa.

"Tidak abang, manis adalah air tea."

"Hah,ini baru manis!"kata saya penuh manja dan gedik.

Saya minum bekas mulut isteri saya. Mellisa malu. Saya pun malu juga. Selepas itu Mellisa memohon maaf fasal semalam. Saya kata

"Tidak mengapa sayang, salah abang tidak bawa kucin."

Tetapi Mellisa anggap itu salahnya. Isteri saya mahu saya memaafkannya. Jadi saya pun maafkannya

"Baiklah, abang maafkan sayang.."

"Terima kasih abang" jawab Mellisa.

Saya suka sangat!

(Tamat)
(Rekaan)

2 comments:

  1. Cerita yang nak dibawa dah menarik tapi teknik dan cara penyampaian jalan cerita tidak menarik. Maaf!! Perbaiki lagi.

    ReplyDelete
  2. Okay-okay. baik-baik. Terima kasih atas ulasan. :D

    ReplyDelete